Wiadomości

  • Grupa Eurocash zakończyła 2023 r. ze stabilnymi wynikami finansowymi, pomimo wymagających warunków makroekonomicznych dla sektora sprzedaży detalicznej. Grupa skupiała się na przygotowaniu i wdrażaniu celów strategicznych w obszarze integracji hurtu, rozwoju narzędzi cyfrowych oraz rozwijaniu modeli detalicznych. Dzięki temu jest przygotowana na wzmacnianie swojej pozycji na... Czytaj więcej »

  • Carrefour inwestuje w zaawansowany CRM

    Czwartek, 18 kwietnia 2024

    Zgodnie z założeniem globalnej strategii "Carrefour 2026”, firma kontynuuje swoją transformację cyfrową na polskim rynku. Sieć uruchomiła zaawansowany system CRM, pozwalający na doskonaleniu relacji z klientami oraz zwiększanie efektywności wewnętrznych procesów ich obsługi. Dostawcą nowego rozwiązania jest Salesforce. Czytaj więcej »

  • Netskope Threat Labs opublikowało raport badawczy, koncentrujący się na zagrożeniach chmurowych w sektorze handlu detalicznego. Z analizy wynika, że coraz częściej poprzez złośliwe oprogramowanie zainstalowane poprzez chmurowe aplikacje cyberprzestępcy kradną daną podmiotów z sektora handlu detalicznego, w także dane z transakcji płatniczych klientów. Atakują także... Czytaj więcej »

  • Obserwacja zachowań 450 tys. konsumentów w ponad 710 obiektach wykazała, że w I kwartale br. ruch w galeriach spadł o blisko 5% rdr. Natomiast odwiedzających było o niecały 1% mniej niż rok wcześniej. Częstotliwość wizyt zmniejszyła się rok do roku o ponad 4%, za to zwiększył się czas spędzany w tego typu placówkach. Ostatnio był średnio dłuższy o ponad 2 minuty w ramach... Czytaj więcej »

  • Ceny w sklepach nadal hamują, niemniej wiele kategorii wciąż notuje wzrosty w okolicach 10%. Ostatnio najmocniej podrożały dodatki spożywcze – o ponad 15% rdr. Chemia gospodarcza zaliczyła podwyżkę o blisko 10% rdr. Podobnie było ze słodyczami i deserami. Z kolei napoje poszły w górę o nieco ponad 9% rdr. Zestawienie najbardziej drożejących kategorii zamykają środki higieny... Czytaj więcej »

  • System kaucyjny w Polsce, zgodnie z ustawą, powinien zacząć działać od 2025 roku. To sposób na motywowanie konsumentów do zwrotu zużytych butelek i puszek, by zwiększyć poziom recyklingu. Zmniejszy się w ten sposób także ilość zmieszanych odpadów komunalnych odbieranych przez gminy. Zdaniem ekspertów bez wcześniejszego albo równoległego wprowadzenia rozszerzonej... Czytaj więcej »

  • Jak wynika z danych Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, w ub.r. przeprowadzono o ponad 7% więcej kontroli osób posiadających zaświadczenie o czasowej niezdolności do pracy niż w 2022 roku. Z kolei o przeszło 21% wzrosła rdr. liczba wydanych zaświadczeń o skróceniu zasiłku chorobowego. W 2023 roku kwota wstrzymanych zasiłków chorobowych podskoczyła rok do roku o ponad 33%. Znawcy... Czytaj więcej »

  • Notowany na GPW producent makaronów i dań gotowych ma za sobą bardzo udany rok i szykuje się na kolejne inwestycje. Grupa zamierza intensywnie się rozwijać w segmencie dań gotowych, w którym dostrzega duży potencjał, i ma ambicję, żeby pozostać liderem tego rynku. Pod koniec tego roku planuje poszerzyć swoje portfolio w tym obszarze. Nie wyklucza także przejęcia firmy z segmentu... Czytaj więcej »

  • Tytuł Marki Roku odebrał Mateusz Maruszewski i „Farma Mój Owoc”, a tytuł Działu Marketingu Roku - Marta Staszewska i „Berry Lu”. Przyznano także tytuły dla najpopularniejszych gatunków. Gala Branding Ovation pokazała, że lubimy prawdziwych zwycięzców, ludzi, wysoce zmotywowanych, zdeterminowanych, i wartości, które sprawdzają się w ich działaniu. Prezentowane historie... Czytaj więcej »

  • Zaledwie o lekko ponad 2% rdr. zdrożały codzienne zakupy. Na 17 kategorii już tylko jedna odnotowała dwucyfrową podwyżkę – o ponad 15% rdr. Dotyczyło to dodatków spożywczych. Poza tym 7 grup towarów zaliczyło jednocyfrowy wzrost. Wśród nich rdr. najbardziej poszły w górę ceny chemii gospodarczej – o blisko 10%, słodyczy i deserów – o prawie 10%, napojów – o ponad 9%,... Czytaj więcej »

  • Błyskawicznie rosnące w tym roku ceny kakao na globalnym rynku przyciągają uwagę już nie tylko inwestorów, ale i mediów skierowanych do szerokiego grona odbiorców. Przyczyną dynamicznego wzrostu cen są niesprzyjające warunki pogodowe w Afryce Zachodniej, której kraje są głównymi dostawcami kakao na światowe rynki. Przekłada się to na wielkość i jakość zbiorów, a przy tym... Czytaj więcej »

  • Brown-Forman Corporation wprowadza zmiany w swoich europejskich strukturach i koncentruje się na markach premium. W ramach zmian polscy menedżerowie poszerzają zakres swoich odpowiedzialności o rynki Czech i Słowacji. Czytaj więcej »

  • MAXIMA GRUPĖ, UAB, lider handlu detalicznego w krajach bałtyckich, zarządzająca sieciami sklepów Maxima w Litwie, Łotwie i Estonii, Stokrotka w Polsce, T-Market w Bułgarii oraz sklepem internetowym Barbora, ogłasza skonsolidowane wyniki finansowe za rok 2023. W minionym roku Grupa osiągnęła 13-procentowy wzrost przychodów, koncentrując się na zapewnieniu niskich cen w swoich... Czytaj więcej »

  • Dynamika jednocyfrowego wzrostu cen hamuje kolejny miesiąc z rzędu. W marcu codzienne zakupy w sklepach zdrożały o 2,1% rdr. Tym razem na 17 analizowanych kategorii już tylko jedna zaliczyła dwucyfrową podwyżkę. Poza tym 7 grup towarów wykazało jednocyfrowy wzrost i aż 9 segmentów było na minusie. Rok do roku najbardziej poszły w górę ceny dodatków spożywczych, bo o 15,4%. W... Czytaj więcej »

  • Wysokie temperatury w marcu i kwietniu spowodowały, że tegoroczny sezon w sadach i na plantacjach rozpoczął się o wiele wcześniej niż w poprzednich latach. – Są jednak obawy o pogodę, bo w kwietniu i maju w polskich warunkach mamy okresy chłodów i przymrozków – mówi Witold Boguta, prezes Krajowego Związku Grup Producentów Owoców i Warzyw. Jak wskazuje, w tym sezonie... Czytaj więcej »

  • Odczyt Barometru EFL na II kwartał br. wyniósł 52,6 pkt. i jest o 0,1 pkt. wyższy w ujęciu kwartalnym i o 4,9 pkt. wyższy w ujęciu rocznym. Obecnie odnotowana wartość to najwyższy wynik od II kwartału 2021 roku (52,8 pkt.), a w ostatnich pomiarach zauważalny jest systematyczny wzrost wartości wskaźnika Barometru. Eksperci EFL zwracają także uwagę na rosnący już od roku... Czytaj więcej »

  • Zarządzane przez Sfinks Polska restauracje SPHINX, Chłopskie Jadło i The Burgers, osiągnęły w I kwartale 2024 r. przychody w wysokości 47,48 mln zł, co oznacza wzrost o 7,4% r/r. Na koniec marca br. sieć, której przychody gastronomiczne spółka raportuje, liczyła 75 lokali. W przypadku porównywalnej sieci restauracji wzrost sprzedaży był wyższy i wyniósł 9,5% r/r. Czytaj więcej »

  • Aż 18 000 punktów odbiorów i nadań, a w tym już 3000 automatów paczkowych, zlokalizowanych w całej Polsce. DHL eCommerce Polska, operator ogólnopolskiej sieci punktów obsługi paczek (DHL POP), stawia na automaty. Inwestycje w maszyny DHL BOX mają zapewnić kompleksową obsługę rynku, zgodną z preferencjami klientów. Jak wynika z najnowszych badań DHL, aż 49% Polaków wybiera... Czytaj więcej »

  • Kaufland Marketplace wkracza do Polski i Austrii

    Poniedziałek, 08 kwietnia 2024

    Kaufland w szybkim tempie kontynuuje ekspansję swoich platform e-commerce w Europie. Po udanym debiucie w Czechach i na Słowacji w ubiegłym roku, kolejne platformy Kaufland Marketplace późnym latem zostaną uruchomione w Polsce i Austrii. Dzięki temu za pośrednictwem Kaufland Global Marketplace sprzedawcy zyskają jednoczesny dostęp do pięciu rynków oraz do ponad 81 milionów... Czytaj więcej »

  • Mex Polska – notowana na GPW spółka holdingowa działająca na rynku gastronomicznym – wypracowała w 2023 r. 95,4 mln zł skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży, co stanowi wzrost o 16,6% w porównaniu do 2022 r. To historycznie najwyższy wynik przychodów w prawie 25-letniej historii Spółki. W samym IV kwartale 2023 r. skonsolidowane przychody ze sprzedaży wyniosły 22 mln zł.... Czytaj więcej »

  • InPost, lider rozwiązań logistycznych dla branży e-commerce w Europie, powołał na stanowisko CFO Grupy Javiera van Engelen. To doświadczony menedżer, ekspert w dziedzinie finansów, który pełnił funkcje CFO w wielu międzynarodowych firmach. Czytaj więcej »

  • – Na poziomie Unii Europejskiej w kontekście nowego porozumienia o wolnym handlu z Ukrainą, które ma obowiązywać od czerwca tego roku do czerwca roku następnego, nie uzyskamy konsensusu – uważa Monika Piątkowska, prezes Izby Zbożowo–Paszowej. Zwraca uwagę, że w UE są różne interesy państw członkowskich, które trudno pogodzić. Obecnie obowiązuje embargo na import... Czytaj więcej »

  • Jak wynika z danych Ministerstwa Finansów, w 2023 roku wszczęto o ponad 117% więcej kontroli celno-skarbowych niż w 2022 roku. Spośród takich działań zakończonych w ubiegłym roku blisko 93% było z ustaleniami. To wynik nieznacznie wyższy niż odnotowany rok wcześniej. Z kolei ustalenia kontroli celno-skarbowych zakończonych w 2023 roku wyniosły prawie 5 mld złotych, czyli o... Czytaj więcej »

  • ID Logistics, europejski lider logistyki kontraktowej, podsumował wyniki finansowe za 2023 rok. Grupa osiągnęła wzrost przychodów o 10,7% do 2,74 mld euro i podstawowego dochodu operacyjnego o 16,3% do 125,8 mln euro. Szczególnie dynamiczne tempo wzrostu ID Logistics odnotował na polskim rynku. Czytaj więcej »

  • W 2023 roku GK Gobarto wypracowała ponad 182 mln zł zysku EBITDA (zysk operacyjny powiększony o amortyzację) oraz 3,42 mld zł przychodów ze sprzedaży. Wzrost cen trzody chlewnej w pierwszym półroczu zeszłego roku przełożył się na dobre wyniki finansowe całej Grupy. Czytaj więcej »

  • Polacy myślą o gospodarce z coraz większym optymizmem, choć wciąż z niepokojem patrzą na stan swojego portfela. Ponad połowa respondentów spodziewa się wzrostu swoich przychodów w ciągu roku, a 42 proc. oczekuje poprawy sytuacji finansowej. Jednocześnie wciąż odczuwamy skutki inflacji. Jak wynika z najnowszej edycji badania „Consumer Signals” firmy doradczej Deloitte przed... Czytaj więcej »

  • Z badania Grupy BLIX i Proxi.cloud wynika, że tydzień przed Wielkanocą najwięcej konsumentów miało wyruszyć do sklepów po art. spożywcze na święta – 29,7%. Na kilka dni przed terminem zaopatrzy się 21,8% shopperów. To bardzo podobny wynik do odnotowanego rok temu. Autorzy raportu podkreślają, że Polacy zostawiają zakupy niemal na ostatnią chwilę, bo spodziewają się wtedy... Czytaj więcej »

  • Wiadomo już, ile pieniędzy Polacy chcą przeznaczyć na świąteczną żywność, w tym na napoje, w przeliczeniu na jedną osobę. 17,3% badanych wyda średnio 200-300 zł. 13,9% ankietowanych jest gotowych na kwotę powyżej 500 zł. 13,4% respondentów jeszcze nie wie, jak głęboko sięgnie do portfela. Z kolei 12,5% rodaków chciałoby się zamknąć w przedziale 150-200 zł, a 10,7% –... Czytaj więcej »

  • Jak wynika z danych PIH i CMR Panel, w lutym 2024 r. wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 była o 4,7% wyższa niż rok wcześniej, a liczba transakcji była nieco wyższa niż rok wcześniej. Czytaj więcej »

  • W tym roku 17,3% Polaków zamierza wydać 200-300 zł na wielkanocną żywność w przeliczeniu na jedną osobę. To najczęściej wskazywana kwota w sondażu UCE RESEARCH i Grupy Offerista. Przeważnie deklarują ją konsumenci zarabiający 3000-4999 zł netto miesięcznie. Na drugim miejscu w zestawieniu znalazł się najwyższy próg finansowy w badaniu, wynoszący ponad 500 zł. Został... Czytaj więcej »

więcej artykułów