Żywiec spodziewa się w 2019 roku zwyżki rynku piwa w Polsce
Czwartek, 16 maja 2019
Grupa Żywiec spodziewa się, że w 2019 roku rynek piwa w Polsce wzrośnie w ujęciu wartościowym, ale wolumenowo będzie stabilny lub odnotuje nieduży 1-2 proc. spadek - poinformowała na spotkaniu z dziennikarzami dyrektor ds. marketingu grupy Małgorzata Lubelska.
"Ubiegły rok był rekordowy, ze wzrostem rynku o 3,5 proc. wolumenowo. W tym roku rynek wróci do stanu normalnego, będzie stabilny lub nawet 1 lub 2 proc. się zmniejszy. Wszystko zależy od pogody. W ubiegłym roku oprócz fantastycznej pogody, mieliśmy Mistrzostwa Świata w Piłce Nożnej, czyli wydarzenie sportowe, które podnosi nam rynek nawet o kilka punktów procentowych. Wartościowo rynek urósł o 7 proc. w 2018 roku" - powiedziała Małgorzata Lubelska.
"W tym roku zakładamy, że rynek będzie się rozwijał bardziej wartościowo niż ilościowo. Dlatego, o ile wolumenowo będzie stabilnie lub nawet spadek, to uważamy, że wartość rynku wzrośnie, bo Polacy wybierają droższe piwa, specjalności piwne, piwa smakowe, radlery i piwa bezalkoholowe, a to są wszystko propozycje z wyższej półki" - dodała.
W 2018 roku skonsolidowane przychody ze sprzedaży Grupy Żywiec wzrosły o 5 proc. rdr do 3,324 mld zł. Skonsolidowany zysk z działalności operacyjnej wzrósł o 24 proc. do 415 mln zł. Spółka osiągnęła 324 mln zł zysku netto, co oznacza wzrost o 25 proc. rdr. Grupa Żywiec sprzedała w 2018 roku 11.286 tys. hektolitrów piwa wobec 11.236 tys. hl w 2017 r.
DHL i New York University Stern School of Business...
Bądź na bieżąco z wiadomościami z rynku FMCG
Zaprenumeruj bezpłatny newsletter Portalu Kupców Polskich
Bezpłatny newsletter, to przegląd najważniejszych wiadomości ukazujących się w Portalu Kupców Polskich
www.hurtidetal.pl. Subskrypcja bezpłatna!
Aby zamówić newsletter, wystarczy wpisać adres e-mail w polu poniżej.
Twój adres został dodany do naszego newslettera, dziękujemy!Podany adres email jest niepoprawny
Podając adres email wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (pokaż więcej)
podanych przeze mnie w powyższym formularzu w zakresie danych identyfikacyjnych i teleadresowych przez Wydawnictwo
Fischer Trading Group Spółka z o.o. dla celów promocji produktów i usług
oraz na dostarczanie mi informacji handlowej za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Jestem świadomy, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, a powyższą zgodę mogę w każdej chwili cofnąć w
całości lub w części. Więcej o sposobie przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci w związku z tym uprawnieniach czytaj w Regulaminie.
Pamiętaj, że w każdym momencie możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera.