Wywiady

Wywiad z Agatą Ranachowską, Brand Manager Martini, Bacardi-Martini Polska

Środa, 03 kwietnia 2019 Autor: Monika Książek ,
O marce z wieloletnią historią oraz o pierwszej nowości od lat 80. w portfolio wermutów Martini rozmawiamy z Agatą Ranachowską, Brand Manager Martini w firmie Bacardi-Martini Polska.
Martini to marka z ponad 150-letnią historią, czym właściwie jest ten trunek oraz jak powstaje?

Marka Martini posiada w swoim portfolio dwie kategorie produktów: wermuty oraz wina musujące.
Podstawę wermutu stanowi wytrawne, prawie zawsze białe wino, które powinno stanowić co najmniej 75%  całej objętości płynu. Wina aromatyzuje się lub doprawia ekstraktami ziół i przypraw, jedną z nich koniecznie powinien być piołun, od którego mianowicie wermut otrzymał swoją nazwę. Następnie napój można dosłodzić, leżakować lub też nadać mu dodatkowy aromat i smak w inny sposób. Potem wermut rozlewa się do zawartości alkoholu w granicach 14,5-22%  objętości.
Osobą historię stanowią włoskie wina musujące: Martini to najsilniejsza i najbardziej rozpoznawalna marka wśród wszystkich marek win włoskich, a także drugi co do wielkości dostawca win musujących w Europie.

Marka długo czekała na przełomowy moment – po 40 latach do portfolio wermutów Martini dołącza nowość…Proszę opowiedzieć o tym wyjątkowym produkcie.

Rok 2019 jest przełomowy dla kategorii wermutów w Polsce, po 40 latach od premiery poprzedniego wariantu na rynku pojawia się absolutna nowość: Martini Fiero o intensywnej czerwono-pomarańczowej barwie i słodko gorzkim smaku. Produkt wyróżniają ręcznie zbierane, suszone na słońcu skórki pomarańczy z rejonu Morza Śródziemnego i tradycyjna technika produkcji zachowująca bogactwo eterycznych olejków. To pierwszy wermut w rodzinie Martini skomponowany do łączenia z tonikiem. Badania konsumenckie wskazują, że Smak Fiero & Tonic jest bardziej atrakcyjny i przekłada się na wyższą intencję zakupową wśród osób, które obecnie nie sięgają po wermuty Martini

Jak wygląda rynek wermutów w Polsce? Czego oczekują konsumenci od tej kategorii?

Rynek wermutów w Polsce jest zdominowany przez klasyczny wariant Bianco. Konsumenci oczekują odświeżenia kategorii zarówno w aspekcie dostępnych wariantów oraz sposobu ich konsumpcji. W obu kwestiach te oczekiwania spełnia nowość Martini Fiero, które prezentuje wemut w nowoczesnym wydaniu.

Jakie wsparcie sprzedaży otrzyma Martini Fiero? Jakie działania będą prowadzone w punktach sprzedaży?

Nowość Martini otrzyma wsparcie w postaci mocnej kampanii marketingowej. Aktywacja obejmie zasięgiem digital, współpracę z influencerami oraz kreatorami (twórcami internetowymi), wsparcie PR oraz obecność na eventach promujących markę. Dodatkowo Martini Fiero silnie wybrzmi w sklepach dzięki impaktowym materiałom handlowym.

Dziękuję za rozmowę.
Monika Kociubińska



tagi: Agata Ranachowska , Martini , Bacardi-Martini Polska ,