Wywiady

Wywiad z Bartłomiejem Kubackim, Senior Sales Activation Managerem w PepsiCo

Piątek, 03 sierpnia 2018 Autor: Monika Książek , HURT & DETAL Nr 07/149. Lipiec 2018
O licznych nowościach w portfolio, reformulacji produktów, działaniach marketingowych oraz o szczegółach programu „Działaj z imPETem” rozmawiamy z Bartłomiejem Kubackim, Senior Sales Activation Managerem w PepsiCo.
Ostatni okres obfitował w wiele nowości w PepsiCo. Jakie produkty dołączyły do portfolio firmy? Czy w planach są kolejne nowości?

W tym roku w ofercie PepsiCo pojawiło się sporo nowości zarówno w kategorii napojów, jak i słonych przekąsek. Konsumentom, którzy lubią przełamać rutynę polecamy nowe, bezcukrowe warianty Pepsi – limonkową Pepsi Lime i wiśniową Pepsi Wild Cherry. Wprowadziliśmy też na rynek musującą lemoniadę Lemon Lemon od 7UP, która zawiera sok z cytryn i ma mniej kalorii. Oferta napojów herbacianych Lipton Ice Tea powiększyła się o nowe smaki: inspirowana japońską herbatą – nowa zielona herbata Lipton Green Ice Tea, z dodatkiem herbaty Matcha o smaku Yuzu Lime oraz Ginger & Lemon, a ostatnio do naszej linii herbat czarnych dołączył nowy letni wariant – Mango.

Od niedawna w naszej ofercie napojów znajduje się marka Naked, czyli seria odżywczych Smoothie bez cukru dodanego, barwników i konserwantów. Naked Blue Machine, Green Machine i Mango Machine to świetne źródło energii w ciągu dnia, a Protein Tropical Zone dodatkowo zawiera dużo białka roślinnego. Natomiast w lipcu w ofercie chipsów ziemniaczanych Lay’s pojawią się dwa nowe smaki w letniej, limitowanej edycji – Lay’s El Burgerro, który zadebiutuje na polskim rynku, oraz Lay’s Grande Quesadilla, który był hitem lata 2016.

W odpowiedzi na aktualne trendy konsumenckie w PepsiCo trwa proces reformulacji produktów. W których produktach z portfolio już nastąpiły zmiany w składzie, a nad którymi jeszcze pracujecie?

Zgodnie ze strategią PepsiCo „Działanie ze świadomością celu” oraz wyznaczonymi w jej ramach celami w zakresie zrównoważonego rozwoju do 2025 r., dokładamy wszelkich starań, aby oferować konsumentom szeroką gamę odżywczych przekąsek i napojów. W zakresie reformulacji, PepsiCo globalnie koncentruje się na obniżaniu w produktach ilości cukru dodanego, soli i tłuszczów nasyconych, tak aby zapewnić konsumentom dostęp do produktów o odpowiednim profilu żywieniowym, odpowiadając na aktualne trendy konsumenckie.

 Jeżeli chodzi o reformulacje w kategorii napojów, to mamy na tym polu spore sukcesy. W napojach na bazie herbaty Lipton Ice Tea częściowo zredukowaliśmy ilość cukru dodanego zastępując go substancją słodzącą otrzymaną ze stewii. Obecnie herbaty Lipton Ice Tea zawierają o 30% mniej cukru. Mniej cukru zawierają też nowe warianty smakowe napojów Mirinda i 7UP. Ponadto konsumentom oferujemy bezcukrowe napoje gazowane, np. cytrusową Pepsi Lime i wiśniową Pepsi Cherry, a także Pepsi Bez Kalorii. W kategorii słonych przekąsek obecnie pracujemy w Polsce nad dokonaniem reformulacji chipsów Lay’s tak, aby zawierały mniej soli i tłuszczów nasyconych.

Nad komunikacją których produktów obecnie skupia się PepsiCo? Jakie promocje konsumenckie prowadzone w ramach poszczególnych marek zasługują na uwagę?

W PepsiCo skupiamy się na wspieraniu naszych flagowych marek napojowych i przekąskowych. W lipcu br. wystartuje kolejna edycja kultowej akcji Wyzwanie Smaku Pepsi, która odbywa się na świecie od ponad 40 lat. W tym roku ekipa Wyzwania Smaku Pepsi odwiedzi osiem miast w Polsce. Będziemy zachęcać konsumentów do wspólnej zabawy i wybrania tego napoju typu cola, którego smak bardziej im odpowiada. 16 lipca br. wystartujemy z intensywną kampanią marki Lay’s pod hasłem „Lato smakuje lepiej z Lay’s!”. Działania marketingowe będą wspierać wejście na rynek limitowanej edycji dwóch smaków chipsów Lay’s – karbowanych „Grande Quesadilia”, których smak okazał się hitem lata 2016 oraz „El Burgerro”, które debiutują na polskim rynku. Chipsy będą oferowane w wyróżniającym się opakowaniu z efektem błyszczących fal. Latem konsumenci będą mogli delektować się smakiem Lay’s podczas wielu samplingów w trakcie projekcji filmów w kinach letnich w całej Polsce oraz przy okazji zabawy w ramach mobilnego studia muzycznego, które odwiedzi letnie kurorty oraz największe letnie wydarzenia.

PepsiCo dołączyło do programu „Działaj z imPETem” ukierunkowanym na zwiększenie recyklingu. Jakie działania zostaną podjęte w ramach tego projektu przez PepsiCo?

PepsiCo jest dumnym Akcjonariuszem pionierskiego programu Rekopol Organizacja Odzysku Opakowań S.A. i wraz z trzema innymi producentami napojów rozpoczęło pionierski projekt „Działaj z imPETem”. Jego celem jest zwiększenie zbiórki i recyklingu butelek PET. Przedsięwzięcie obejmuje m.in. działania edukacyjne skierowane do lokalnych społeczności w wybranych regionach przy współpracy z podmiotami gospodarującymi odpadami.

W PepsiCo działamy w oparciu o filozofię „Działanie ze świadomością celu” i podejmujemy wiele działań, które pozwalają na minimalizowanie wpływu naszej działalności na środowisko naturalne. Planujemy, że do 2025 r. wszystkie opakowania naszych produktów na świecie będą powstawać z materiałów, które będzie można w 100% odzyskiwać lub poddawać recyklingowi.

Dziękuję za rozmowę.
Monika Kociubińska




tagi: Działaj z imPETem , program , marketing , Bartłomiej Kubacki , PepsiCo ,