Wiadomości

PepsiCo ogłasza znaczące postępy w realizacji celów firmy do roku 2025, wynikających ze strategii „Działanie ze świadomością celu”

Czwartek, 26 lipca 2018
Opublikowany Raport na temat Zrównoważonego Rozwoju za rok 2017 potwierdza uzyskanie przez PepsiCo znaczących postępów w realizacji celów w każdym z trzech wiodących obszarów tematycznych strategii spółki – Produkty, Planeta, Ludzie. W tym samym okresie dla swoich akcjonariuszy PepsiCo wygenerowało zyski na poziomie 6,5 mld dolarów. Dokonane postępy są zbieżne z podejmowanymi przez firmę wysiłkami w zakresie zrównoważonego rozwoju we wszystkich jej obszarach działalności, łańcuchach dostaw, a także ogólnie rozumianym sektorze napojów i produktów żywnościowych, które wynikają z celów PepsiCo do roku 2025, określonych w strategii Działanie za świadomością celu.
„Strategia >>Działanie ze świadomością celu<< jest spójna z charakterem naszego przedsiębiorstwa i sposobem zarządzania PepsiCo, z uwzględnieniem nie tylko krótkoterminowych priorytetów, lecz także celów długofalowych; potwierdza ona ponadto, że nasz sukces — a także sukcesy społeczności, którym służymy oraz szerzej pojmowanego świata — są nierozerwalnie ze sobą połączone”  - powiedziała Indra K. Nooyi, Prezes i Dyrektor Generalna PepsiCo. „Dziś bardziej niż kiedykolwiek przedtem istotne jest, aby wraz ze wzrostem rentowności czynić postępy w zakresie działań na rzecz zrównoważonego rozwoju – z dumą stwierdzam, że od ponad dziesięciu lat nasza firma działa dokładnie w taki sposób”.

Najważniejsze wnioski pochodzące z Raportu na temat Zrównoważonego Rozwoju PepsiCo za rok 2017:
  • Produkty: W roku 2017 PepsiCo stale zmniejszało ilość cukru dodanego w napojach i sodu w produktach żywnościowych1, dążąc do oferowania konsumentom produktów cechujących się większą wartością odżywczą. W wyniku zastosowanych innowacji oraz zmian w składzie produktów, 43% oferowanych napojów (względem 40% w roku 2016) posiadało wartość energetyczną nieprzekraczającą 100 kalorii pochodzących z cukru dodanego na porcję o wadze 340 g. Napoje 7UP oraz Mirinda zawierają obecnie o co najmniej 30 do 50% mniej cukru względem poprzednich składów tych produktów, które zostały zastąpione na kilkudziesięciu rynkach na całym świecie. Pepsi Black, napój bez dodatku cukru, jest obecnie dostępny na 73 rynkach na świecie. Dzięki wprowadzeniu na rynek produktów takich jak LIFEWTR czy Quaker Overnight Oats, PepsiCo było w stanie zwiększyć przychody netto pochodzące z linii Everyday Nutrition do poziomu 27,5% całkowitego przychodu netto.
  • Planeta: Niemal 80% wszystkich płodów rolnych pozyskiwanych przez PepsiCo w sposób bezpośredni pochodziło od rolników zaangażowanych w Program Zrównoważonego Rolnictwa, którego celem jest optymalizacja zarządzania gospodarstwami rolnymi pod względem ekonomicznym, społecznym i środowiskowym. Wartość ta wzrosła ponad dwukrotnie z poziomu 34% na koniec roku 2016. W Programie uczestniczy aktualnie ponad 40 000 rolników z 38 krajów. Raport wskazuje ponadto, że od roku 2006 PepsiCo, Fundacja PepsiCo i jej partnerzy zdołali zapewnić dostęp do bezpiecznych źródeł wody niemal 16 milionom ludzi, co stanowi wzrost o prawie pięć milionów w samym tylko ubiegłym roku.
  • Ludzie: W wyniku zwiększonych inwestycji w lokalne społeczności na całym świecie od roku 2015, PepsiCo udało się dotrzeć do 6,4 miliona kobiet i dziewcząt. Firma podejmuje wiele działań, w tym projekty takie jak Kobiety ze świadomością celu. Dzięki niemu PepsiCo przyczynia się do wsparcia tysięcy kobiet z krajów Ameryki Łacińskiej w zakresie rozwoju przedsiębiorczości i zatrudnienia.
Oprócz Raportu na temat Zrównoważonego Rozwoju za rok 2017, PepsiCo opublikowała arkusz Wskaźników Wydajności i poszerzyło zakres sekcji Tematy od A do Z na stronie pepsico.com, która zapewnia dodatkowe informacje na temat polityki, programów, zarządzania i wyników firmy w odniesieniu do celów strategicznych do roku 2025.

Także w Polsce PepsiCo prowadzi działania i odnosi wymierne rezultaty wynikające z realizacji strategii „Działanie ze świadomością celu”. Oto wybrane przykłady:

1.    Produkty
  • PepsiCo oferuje w Polsce szeroki wybór przekąsek i napojów, które odpowiadają na różne potrzeby i preferencje konsumentów. Firma przeprowadza reformulacje swoich przekąsek i napojów, dzięki czemu może oferować konsumentom produkty o obniżonej zawartości cukru, soli, tłuszczów nasyconych i kwasów tłuszczowych trans. Wiele z nich zawiera cenny błonnik pokarmowy.
  • Chipsy ziemniaczane Lay’s Prosto z Pieca zawierają 50% mniej tłuszczu niż tradycyjne chipsy;
  • Wszystkie rodzaje chipsów ziemniaczanych Lay’s zawierają o 19% mniej soli niż wcześniej;
  • Wielozbożowe krakersy i herbatniki Sunbites zawierają błonnik pokarmowy;
  • Chrupki kukurydziane Cheetos zawierają o 58% mniej soli niż wcześniej;
  • W chrupkach i popcornie zredukowano ilość tłuszczów nasyconych o 83% - obecnie są one produkowane z wykorzystaniem oleju rzepakowego;
  • Konsumenci, którzy lubią bezcukrowe warianty Pepsi mogą wybierać spośród Pepsi Bez Kalorii, Pepsi Wild Cherry i Pepsi Lime;
  • We wszystkich wariantach napojów Lipton Ice Tea obniżono zawartość cukru o 30%.
  • Dzięki częściowemu zastąpieniu cukru substancją słodzącą otrzymaną ze stewii lemoniada Lemon Lemon od 7UP zawiera tylko 19 kalorii na 100 ml napoju;
  • PepsiCo oferuje też na polskim rynku wodę Krystaliczne Źródło, soki owocowe Toma, Tropicana oraz odżywcze smoothies Naked.  

2.    Planeta
  • PepsiCo odnotowało wymierne sukcesy w ograniczaniu wpływu swoich czterech polskich zakładów na środowisko.  W latach 2009-17 firma obniżyła zużycie energii i wody na jednostkę gotowego produktu średnio o jedną czwartą. Ponad 99% odpadów produkcyjnych PepsiCo trafia do recyklingu.
  • Dzięki optymalizacjom wdrożonym przez PepsiCo w łańcuchu dostaw w Polsce, samochody dostawcze firmy przejeżdżają obecnie o 3 miliony km mniej rocznie, co stanowi równowartość 70 okrążeń kuli ziemskiej! Przekłada się to na zmniejszenie o 20% emisji dwutlenku węgla do atmosfery.
  • W ramach edukacji proekologicznej najmłodszych, na zlecenie PepsiCo powstała edukacyjna eko-aplikacja Up Up Hippo (upuphippo.com) na smartfony dla dzieci. Dzięki niej najmłodsi poprzez zabawę uczą się zgniatać plastikowe butelki po napojach.
  • W zakładach PepsiCo w Tomaszowie Mazowieckim i Grodzisku Mazowieckim za pomocą innowacyjnych instalacji odzyskuje się ciepło z linii produkcyjnych. Odzyskanym ciepłem podgrzewane są zbiorniki oleju, woda oraz ogrzewane są budynki.
  • W zakładzie w Grodzisku Mazowieckim zbierany jest również biogaz odpadowy ze ścieków po płukaniu ziemniaków. Spalanie tego gazu w wysokosprawnym silniku wytwarza 250 kW energii elektrycznej, używanej do zasilania linii produkcyjnych oraz dodatkowo 300 kW ciepła, które wykorzystywane jest do utrzymania procesów technologicznych w oczyszczalni ścieków. Spalanie biogazu pozwoliło na zmniejszenie zużycia prądu w zakładzie o 4,5%.
  • W zakładach produkujących napoje w Michrowie i Żninie wykorzystuje się ciepło generowane przez kompresory powietrza do podgrzewania wody potrzebnej przy produkcji. Z kolei w instalacji ciekłego dwutlenku węgla, używanego w produkcji napojów gazowanych, powstaje chłód. Chłód ten jest odzyskiwany za pomocą specjalnej instalacji i używany następnie do chłodzenia napojów w trakcie rozlewu.

3.    Ludzie
  • PepsiCo zatrudnia w Polsce 2715 pracowników, z których aż 57 proc. może poszczycić się ponad 10-letnim stażem pracy.
  • 50% osób na stanowiskach kierowniczych zatrudnionych w PepsiCo w Polsce to kobiety.
  • Będąca częścią PepsiCo firma Frito Lay Poland, producent m.in. chipsów ziemniaczanych, wniosła bardzo duży wkład w zmodernizowanie sektora produkcji ziemniaka przemysłowego w Polsce. Poprzez wdrożenie w Polsce Programu Agrarnego oraz wieloletnie budowanie i rozwijanie bliskich relacji z polskimi rolnikami, PepsiCo zrewolucjonizowało produkcję ziemniaka przemysłowego, a także życie i pracę rolników dostarczających najwyższej jakości surowiec do produkcji chipsów. Obecnie PepsiCo współpracuje z ponad 54 polskimi rolnikami i grupami producenckimi, którzy dostarczają łącznie 197 000 ton ziemniaków przemysłowych rocznie (dane za 2017 r.).



1  Dotyczy 10 największych rynków PepsiCo na świecie w obszarze napojów i żywności.

tagi: PepsiCo , Działanie ze świadomością celu , Zrównoważony Rozwój , raport ,