Wiadomości

Browar Jastrzębie chce wejść na NewConnect w 2018 r.

Wtorek, 17 kwietnia 2018
Browar Jastrzębie S.A., Spółka działająca w branży piwowarskiej, zamierza zadebiutować w 2018 r. na rynku NewConnect. Spółka liczy, że wejście na alternatywny rynek umożliwi jej realizację planów rozwoju oraz pozwoli na umacnianie pozycji rynkowej.
Browar Jastrzębie S.A. to spółka założona w 2017 r., która planuje zrealizować  inwestycję polegającą na budowie browaru rzemieślniczego, wykorzystując do tego posiadany majątek, m.in. nieruchomość, prawa własności technologii produkcji piwa oraz projektu wykonania instalacji technologicznej, a także wypracowany know-how. Po zakończeniu budowy browaru, co ma nastąpić w 2 kw. 2019 r., Emitent rozpocznie produkcję wysokogatunkowego piwa na zlecenie browarów kontraktowych oraz pod marką własną. Zarząd Browaru Jastrzębie S.A. oczekuje, że dzięki upublicznieniu Spółki na rynku NewConnect będzie ona mogła efektywnie realizować założenia przyjętej strategii rozwoju i budować swoją rozpoznawalność zarówno wśród inwestorów, jak i potencjalnych partnerów biznesowych oraz klientów.

„Rynek NewConnect stwarza możliwość pozyskania kapitału przez perspektywiczne spółki, które posiadają dobrze skonstruowany model biznesowy. Liczymy, że dzięki wejściu na alternatywny rynek będziemy mogli uwiarygodnić naszą spółkę oraz budować pozycję rynkową poprzez jeszcze lepszą transparentność. To z kolei powinno pozytywnie wpłynąć na naszą współpracę z kontrahentami oraz z innymi browarami.” - ocenia Piotr Piekarski, Prezes Zarządu Spółki Browar Jastrzębie S.A.

Strategia rozwoju Spółki zakłada przede wszystkim oferowanie na rynku produktów i usług wysokiej jakości. Działalność Browaru Jastrzębie S.A. będzie skoncentrowana na produkcji i sprzedaży piwa, ze szczególnym uwzględnieniem dwóch segmentów biznesowych: produkcji piwa na zlecenie browarów kontraktowych oraz produkcji i sprzedaży wysokogatunkowego piwa pod marką własną. Uzupełnieniem tych obszarów biznesowych będzie także oferowanie przez Emitenta innowacyjnych rozwiązań sprzedażowych, np. współtworzenie krótkich serii piwa wraz ze społecznością - klientów końcowych oraz nabywców kontraktowych, a także tzw. „kooperatywa piwna”. Głównymi kanałami dystrybucyjnymi piwa marki własnej będzie jego sprzedaż poprzez małe sklepy, sklepy specjalistyczne, hurtownie rzemieślnicze oraz segment HoReCa, m.in. puby i restauracje. Browar Jastrzębie S.A. zamierza w strategii marketingowej swoich produktów podkreślić przede wszystkim ich regionalne i rodzime pochodzenie oraz naturalność, wyselekcjonowane surowce, a także powolny i unikalny proces produkcji. Duże znaczenie w komunikacji będzie miało również wykorzystanie twarzy piwowara jako elementu wpływającego pozytywnie na wiarygodność.

„Naszym głównym celem jest zbudowanie silnej marki oraz stworzenie własnego piwa. Będzie to oczywiście długotrwały proces, dlatego w początkowym etapie funkcjonowania browaru będziemy sprzedawali wolne moce produkcyjne browarom kontraktowym. Nastawiamy się głównie na współpracę z małymi sklepami, bowiem analizy rynkowe wskazują, że odpowiadają one za bardzo wysoki udział w sprzedaży piwa ogółem. Dodatkowo, piwo rzemieślnicze nie jest tak trwałe jak koncernowe, więc ważnym czynnikiem jest również duża rotacja. W naszym planie marketingowym chcemy się skoncentrować na bezpośrednim dotarciu do klientów.” - zakończył Prezes Piekarski.

Na koniec stycznia 2018 r. kapitały własne Emitenta wynosiły ponad 4,69 mln zł. Browar Jastrzębie S.A. podpisał już także kilka listów intencyjnych z podmiotami zainteresowanymi nawiązaniem długoterminowej współpracy w zakresie wykorzystania mocy produkcyjnych Spółki do świadczenia usług warzenia piwa na zlecenie.



tagi: Browar Jastrzębie , NewConnect ,