Wiadomości

Ferrero przejmuje słodyczowy biznes Nestlé w USA

Środa, 17 stycznia 2018
Grupa Ferrero wraz z spółkami powiązanymi („Ferrero”), będąca światowym przedsiębiorstwem działającym w branży słodyczy, ogłosiła dziś zawarcie ostatecznego porozumienia w sprawie przejęcia amerykańskiej części Nestlé związanej z produkcją słodyczy. Cena transakcji wyniesie 2,8 mld dolarów. W 2016 r. obroty tej części Nestlé w Stanach Zjednoczonych wyniosły około 900 mln dolarów.
W wyniku transakcji, Ferrero przejmie ponad 20 amerykańskich marek, doskonale zakorzenionych i znanych na tym rynku, jak np. kultowe słodycze czekoladowe Butterfinger®, BabyRuth®, 100Grand®, Raisinets® czy Wonka®. Grupa Ferrero uzyska także wyłączne prawo na rynku amerykańskim do marki Crunch® w segmencie słodyczy i kilku innych kategoriach, jak również  do marek cukierków SweeTarts®, LaffyTaffy® i Nerds®.

Po przejęciu, Ferrero stanie się trzecią największą firmą na amerykańskim rynku słodyczy, na którym jest znana przede wszystkim z drażetek Tic Tac®, pralin Ferrero Rocher®, kremu do smarowania z orzechami laskowymi Nutella®, marek słodyczy czekoladowych Fannie May i Harry London, a także produktów Ferrara Candy Company – firmy niedawno przejętej przez jedną ze spółek Grupy Ferrero wraz z portfelem marek obejmującym m.in. żelki Trolli®, Brach’s® i Black Forest®.

Ferrero przejmie zakłady produkcyjne Nestlé w Bloomington, Franklin Park i Itasca w stanie Illinois, wraz z całym personelem zatrudnionym przy produkcji słodyczy. Będzie także kontynuowało działalność w siedzibie w Glendale, w stanie Kalifornia, oraz w pozostałych dotychczasowych lokalizacjach w stanach Illinois i New Jersey.

Giovanni Ferrero, Executive Chairman Grupy Ferrero, powiedział: „Niezwykle cieszymy się z przejęcia związanej z produkcją słodyczy części Nestlé w USA, posiadającej wyjątkowy portfel kultowych marek doskonale znanych na rynku i mogących poszczycić się imponującą historią. W połączeniu z dotychczasową obecnością Ferrero w Stanach Zjednoczonych, w tym także niedawnym przejęciem Fannie May oraz Ferrara Candy Company, znacząco zwiększymy skalę działalności, poszerzymy ofertę najwyższej jakości produktów w postaci przekąsek czekoladowych, cukierków i słodyczy okazjonalnych, a także stworzymy nowe, ekscytujące perspektywy rozwoju na tym największym na świecie rynku słodyczy. Cieszymy się, że będziemy mogli powitać w Ferrero zespół utalentowanych pracowników Nestlé, kontynuować inwestycje i rozwijać wszystkie nasze produkty i marki na tym strategicznym i atrakcyjnym rynku.”

„Dzięki włączeniu do naszej oferty tak silnych marek słodyczy i słodyczy czekoladowych nasze zaangażowanie w budowanie wartości dla konsumentów i klientów w Ameryce Północnej będzie jeszcze większe” - powiedział Lapo Civiletti, CEO Grupy Ferrero.

Transakcja podlega zwyczajowo przyjętym warunkom finalizacji oraz wymaga uzyskania zezwoleń od władz regulacyjnych. Zakończenie tego procesu nastąpi prawdopodobnie pod koniec pierwszego kwartału 2018 r. Doradcami firmy Ferrero były: Credit Suisse Securities, Davis Polk and Wardwell LLP oraz Lazard.


O Ferrero:
Ferrero to przedsiębiorstwo rodzinne założone w 1946 r. w Albie, we Włoszech. Obecnie Ferrero jest trzecią co do wielkości firmą światowej branży słodyczy czekoladowych. Osiąga roczne obroty na poziomie pow. 12 mld dolarów, posiada dystrybucję w przeszło 170 krajach świata i zatrudnia ponad 30 tys. osób w 55 krajach.

Ferrero weszło na rynek USA w 1969 r. z drażetkami Tic Tac®, które w swoim segmencie stały się produktem kultowym. Następnie wprowadzono praliny Ferrero Rocher® i krem do smarowania z orzechami laskowymi Nutella®. W ostatnim czasie Ferrero przejęło amerykańskiego producenta słodyczy czekoladowych Fannie May, oferującego szeroki asortyment m. in. batonów czekoladowych, pralin i innych słodyczy pod markami Fannie May i Harry London oraz firmę Ferrara Candy Company, lidera rynku żelków i słodyczy okazjonalnych, posiadającego takie marki jak Trolli, Brach’s i Black Forest.  


tagi: Ferrero , Nestlé , USA ,