Wywiady

Wywiad z Robertem Walewskim, Brand Managerem Cydru Lubelskiego

Piątek, 19 maja 2017 Autor: Monika Książek , HURT & DETAL Nr 05/135. Maj 2017
O nowym Cydrze Lubelskim Niefiltrowanym rozmawiamy z Robertem Walewskim, Brand Managerem Cydru Lubelskiego, AMBRA S.A.
Dynamicznie rozwijająca się oferta cydrów w Ambrze zaskakuje kolejną wspaniałą nowością – Cydr Lubelski Niefiltrowany. Skąd pomysł na cydr niefiltrowany?

W Polsce mamy najlepsze jabłka i z tego faktu wynika nasze zobowiązanie, by produkować najlepszy cydr. AMBRA S.A. od samego początku postawiła na najwyższą jakość produktu, wytwarzając Cydr Lubelski w 100% ze świeżego soku z polskich jabłek, bez dodatku koncentratów ani jakichkolwiek środków aromatycznych. Nasza nowość na nadchodzący sezon letni – Cydr Lubelski Niefiltrowany jest dla nas oczywistą kontynuacją drogi w stronę jeszcze większej naturalności produktu i zachowania wszystkiego, co najlepsze z surowca, z którego czerpiemy.

Co oznacza, że jest on niefiltrowany? Do kogo skierowany jest ten wariant cydru?

Cydr Lubelski Niefiltrowany to kwintesencja naturalnego cydru najwyższej jakości. Świeżo tłoczony sok z jabłek wraz z aromatycznym miąższem poddany zostaje naturalnej fermentacji w niskiej temperaturze. Dzięki termu zachowane zostają najcenniejsze składniki owoców. Po zakończonej fermentacji i leżakowaniu cydr nie jest filtrowany. Do butelek trafia naturalnie mętny i delikatnie musujący. Z badań laboratoryjnych wynika, że Cydr Lubelski Niefiltrowany jest o 30% bardziej intensywny w smaku i aromatyczny. To doskonała propozycja zarówno dla kobiet, jak i mężczyzn. Wszystkich tych, którzy poszukują nowości, doceniają produkty regionalne najwyższej jakości oraz lubią czerpać radość z życia. Cydr Lubelski Niefiltrowany to doskonały towarzysz letnich plenerowych koncertów, domówek czy grilla.

Czy już macie sygnały z rynku jak przyjmują go konsumenci?

Chociaż Cydr Lubelski Niefiltrowany został wprowadzony do sprzedaży dopiero z początkiem kwietnia tego roku, docierają do nas już pierwsze pozytywne sygnały dotyczące tej nowości produktowej. W jednej z sieci handlowych Cydr Lubelski Niefiltrowany w ciągu zaledwie kilku tygodni, uzyskał pozycję drugiego SKU w całej kategorii cydrów.

Jakie wsparcie otrzyma nowy wariant cydru? Czy detaliści mogą liczyć na dodatkowe materiały POS?

W tym sezonie stawiamy na autentyczność, naturalność i bezpośredniość. Naszą tegoroczną kampanię prowadzimy pod hasłem „Nie filtrujemy”. Będzie ona skupiona na promocji Cydru Lubelskiego Niefiltrowanego. Jego wprowadzeniu na rynek towarzyszyć będzie szereg działań marketingowo-sprzedażowych, nowa linia dedykowanych materiałów POS, dodatkowe aktywacje w sklepach i działania eventowe. Wśród nich przede wszystkim nowa odsłona trasy koncertowej Cydr Lubelski Spragnieni Lata. Całe lato będziemy grać „bez filtra” z artystami, którzy uciekają od tego, co masowe i łatwe, zachowując swoją niefiltrowaną tożsamość. Za muzykami: Bovską, Izą Lach i duetem Dwa Sławy podążać będą strefy cydrowego orzeźwienia, w których każdy będzie mógł odkryć smak lata zamknięty w butelkach Cydru Lubelskiego Niefiltrowanego.

Jakie prognozy towarzyszą kategorii cydrów w 2017 roku? Czy spodziewacie się wzrostu tej kategorii?

Przed cydrem ważny sezon. Dziś wartość kategorii to 100 mln zł. W ub. roku Polacy wypili ponad 10 mln litrów cydru. Cydr Lubelski osiągnął ok. 50% udziałów rynkowych i jest najbardziej rozpoznawalną marką cydru w Polsce. Strategia AMBRY na nadchodzące miesiące przewiduje scenariusz oparty na stabilnym rynku. Wierzymy, że nasza nowość na sezon letni Cydr Lubelski Niefiltrowany będzie świeżym impulsem do wzrostu całej kategorii.

Dziękuję za rozmowę.
Monika Kociubińska



tagi: AMBRA S.A. , Robert Walewski , Cydr Lubelski ,