Po objęciu pozycji lidera rynku wódek smakowych w zeszłym roku, Soplica idzie za ciosem i wprowadza istotne zmiany opakowań całej linii swoich produktów. Jednocześnie, marka prezentuje nową komunikację, podkreślającą niezmienną i cenioną przez konsumentów jakość produktów, bazującą na tradycji i pielęgnowanych przez pokolenia recepturach.
W ostatnich latach Soplica, jedna z najstarszych, polskich marek, odnosi coraz większe sukcesy. 2016 rok marka zamknęła obejmując pozycję lidera segmentu wódek smakowych na polskim rynku. Ponadto, w ciągu ostatnich trzech lat, marka urosła niemal dwukrotnie. Stało się tak dzięki ciągłemu poszerzaniu dostępności na rynku, licznym akcjom promocyjnym w całym kraju i wprowadzaniu na rynek nowych wariantów. Tylko w samym 2016 roku portfolio nalewek Soplicy wzbogaciło się o trzy nowe smaki, Jagodę, Cytrynę i Mirabelkę. Soplica Cytrynowa z nutą miodu, wprowadzona w ostatnim kwartale ubiegłego roku, jako zupełnie nowatorski smak, inspirowana XIX-wiecznymi recepturami cytrynówek produkowanych przez Bolesława Kasprowicza, już zdążyła stać się rynkowym hitem – mówi Klaudia Krupicz, Brand Manager marki Soplica.
W 2017 rok Soplica wchodzi gotowa na nowe wyzwania. Marka wyznaczając nowe standardy w branży i odpowiadając na oczekiwania konsumentów, na początku marca pojawi się na sklepowych półkach w zmienionym opakowaniu. Podkreśli ono jeszcze bardziej główne cechy marki: tradycję, jakość i naturalność składników. Niezmienna pozostanie ikoniczna butelka Soplicy o prostokątnym kształcie i charakterystycznych grawerach, która zdecydowanie wyróżnia ją na półce spośród pozostałych wódek smakowych. Bardziej czytelne i przejrzyste staną się etykiety marki. Dzięki większym, centralnie umieszczonym grafikom przedstawiającym owoce, łatwiejsza będzie identyfikacja ulubionego wariantu Soplicy. Zmianie ulegną też tzw. banknoty, czyli dolne części etykiet, od teraz jednolite dla wszystkich Soplic smakowych w kolorze złotym i srebrne dla czystej wódki, Soplicy Szlachetnej. Znajdzie się na nich nowe hasło, na którym teraz opierać się będzie komunikacja marki. „Kunszt tradycji od pokoleń” podkreśla niezmienną od lat jakość Soplicy bazującą na tradycji i sprawdzonych recepturach. Dodatkowo, uproszczony został też design zakrętki. Wszystkie te zmiany wpisują się w rosnący na naszym rynku trend premiumizacji – dodaje Klaudia Krupicz.
Ostatnią nowością jest wprowadzenie do szerokiej dystrybucji Soplicy Mirabelkowej. Od ubiegłego roku była ona dostępna jako limitowana edycja w portfolio marki, wyłącznie w butelkach o pojemności 350ml i handlu tradycyjnym. W związku z ogromnym zainteresowaniem, od początku lutego ten wariant pojawi się we wszystkich kanałach sprzedaży w pełnej gamie opakowań – 100, 200 i 500ml.
Historia Soplicy rozpoczęła się w Gnieźnie. To właśnie tutaj, w 1891 roku, kupiec z Czempinia Bolesław Kasprowicz zaczął tworzyć alkohole pod marką Soplica. Fabryka Kasprowicza była pierwszym polskim zakładem znajdującym się pod panowaniem pruskim, produkującym wódki i likiery w sposób naturalny, z prawdziwych owoców, korzeni, ziół i kwiatów. Od tego czasu, od ponad 125 lat, Soplica gości na rodzimych stołach, dostarczając konsumentom najwyższej jakości doznań smakowych. Fachmistrzowie Soplicy nadal wykorzystują wyłącznie naturalne składniki – najlepsze polskie owoce, orzechy i zboża, bazując na szlachetnych, tradycyjnych recepturach.