Auto

Mercedes-Benz Citan – dynamiczny i komfortowy

Piątek, 16 października 2015 HURT & DETAL Nr 10/116. Październik 2015
Po pokonaniu pierwszych kilku kilometrów model ten zaskakuje niezwykle wysoką mocą i komfortem jazdy w mieście, w wyniku czego praktycznie zapominamy o fakcie, iż mamy do czynienia z samochodem osobowo-dostawczym o masie wynoszącej 1635 kg.

Testowany przez naszą redakcję Citan Mixto, to idealna propozycja dla przedsiębiorców szukających solidnego i niezawodnego samochodu dostawczego, w którym poczują się bardzo wygodnie i bezpiecznie. Świetnie radzi sobie zarówno na trasie, jak i w ruchu miejskim. Wnętrze zaprojektowane zostało w sposób ergonomiczny, dzięki czemu odczuwamy znacznie większą przyjemność z codziennej jazdy. Ponadto, ta wersja Citana oferuje pięć komfortowych siedzeń dla pasażerów, a po złożeniu tylnych foteli, zyskujemy naprawdę dużą przestrzeń ładunkową o pojemności 3,7 m3. Jedynym małym minusem jest może zbyt mała przestrzeń na nogi podróżujących na tylnej kanapie.

Testowany model Mercedesa wyposażony został w silnik o pojemności 1 461 cm3 i mocy 110 KM a jego moment obrotowy wynosi 240 NM. Parametry te nadają mu dynamiczności, przez co wyprzedzanie innych użytkowników drogi wykonuje się z dużą łatwością. Pojazd wyposażony jest w manualną i niezwykle płynną 6-biegową skrzynię biegów. Warto również zwrócić uwagę na bogate wyposażenie testowanego Citana Mixto, które obejmowało m.in.: systemy ABS, ASR, elektroniczny układ stabilizacji toru jazdy (ESP), asystent układu hamulcowego (BAS), elektroniczny rozdział siły hamowania (EBV), czujniki deszczu i zmroku, drzwi przesuwane zarówno po lewej, jak i prawej stronie, elektryczne sterowanie i podgrzewanie lusterek bocznych, komfortowe i wygodne siedzenia kierowcy i pasażerów, 3-os. kanapę w 2 rzędzie (składaną), klimatyzację TEMPMATIC, czujniki cofania oraz radio z wbudowanym Bluetooth i zestawem głośnomówiącym. Czego można oczekiwać więcej od dobrego samochodu?

Ogromnym atutem Citana jest jego aspekt ekonomiczny. W naszych testach w mieście poziom spalania utrzymywał się na poziomie około 7,3 l/100 km, zaś na trasie spadł poniżej 6,9 l/100 km.

Jarosław Wołukanis, Product Manager Mercedes-Benz Vans

W ciągu 8 miesięcy bieżącego roku w Polsce zarejestrowano 279 Citanów. Mimo delikatnego zmniejszenia się rynku (o 0,68% względem analogicznego okresu 2014), sprzedaż Citana wzrosła, zwiększając jego udział w rynku o 0,4 punktu procentowego. Od jego premiery w 2012 roku stał się on rozpoznawalnym graczem na rynku, który zagospodarował swoją niszę, zajmując w niej stabilną pozycję. Początkowo ostrożne podejście klientów do nowego produktu zmienia się, bo widzą oni, że po kilku latach użytkowania, Citany pozostają sprawne, funkcjonalne i zachowują wartość. Dodatkowo przeglądy co 40.000 km minimalizują częstotliwość, z jaką trzeba odwiedzać serwis. Najpopularniejszą wersją zamawianą przez naszych klientów jest furgon, najczęściej  z silnikiem 109 CDI – jednostką o mocy 90 KM z niezwykle niskim spalaniem na poziomie 4.3 l/100 km w cyklu mieszanym. Oferta Citana została niedawno rozszerzona  o nowe opcje wyposażenia pojazdu, takie jak nawigacja satelitarna, kamera cofania, czy możliwość skompletowania wersji 7-osobowej. Innym niewątpliwym plusem pojazdu jest, m.in. silnik w standardzie Euro 6, niewymagający czynnika AdBlue. Liczymy że te innowacje pozwolą nam pozyskać nowe grupy klientów.

SPECYFIKACJA TECHNICZNA
Model:  Mercedes-Benz Citan
Typ:  111 CDI MIX/E
Rodzaj:  Mixto ekstradługi
Pojemność:  1 461 cm3
Moc silnika:  81 kW (110 PS)
Rozstaw osi:  3 081 mm
Konfiguracja osi:  4X2
Dop. masa całk.:  2 200 kg
Ładowność:  565 kg
Cena bazowa netto:  71 600 zł
Cena modelu testowanego netto:  89 945 zł


Michał Pańczyk

tagi: Mercedes-Benz , Citan , dynamika , komfort ,