Wilbo zwiększa sprzedaż zagraniczną oraz poprawia rentowność. Wynik netto wzrósł w I półroczu 2015 r. o 21 proc.
Czwartek, 27 sierpnia 2015
Wilbo w I półroczu 2015 r. odnotowało 189 tys. zł zysku operacyjnego oraz 86 tys. zł zysku netto. To odpowiednio 73 proc. i 23 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2014 roku.
- W minionym okresie sprawozdawczym zwiększyliśmy sprzedaż zagraniczną oraz udało nam się podnieść jakość portfela zamówień, co przełożyło się na poprawę marży brutto na sprzedaży – wyjaśnia Bożena Serzycka, prezes Wilbo.
W pierwszym półroczu 2015 r. nieznacznie spadły przychody gdyńskiej spółki, które wyniosły 18,456 mln zł wobec 19,102 mln zł wypracowanych rok wcześniej. Od początku bieżącego roku Wilbo konsekwentnie i skutecznie realizuje strategię, która opiera się na pozyskiwaniu nowych klientów oraz poprawie rentowności. Marża brutto ze sprzedaży wzrosła z poziomu 16,9 proc. w pierwszym półroczu 2014 r. do 18,0 proc. w bieżącym okresie sprawozdawczym.
- Poprawę rentowności portfela zamówień udało się osiągnąć przy utrzymaniu sprzedaży na poziomie porównywalnym z I półroczem 2014 r. Spadek przychodów netto ze sprzedaży wyniósł zaledwie o 3,7 proc. Spółce udało się natomiast zwiększyć sprzedaż zagraniczną o 8 proc. rdr. – tłumaczy Bożena Serzycka, prezes Wilbo.
Poza terytorium Polski Wilbo sprzedaje swoje produkty m.in. do Włoch, Wielkiej Brytanii, na Węgry oraz rynki wschodnie. Spółka w I półroczu 2015 r. otrzymała również pozytywną decyzję weterynarii w sprawie eksportu wyrobów do Chin. – Nasza strategia zakłada szeroką ekspansję zagraniczną na nowe, wzrostowe rynki, ze szczególnym uwzględnieniem rynków Europy Środkowo-Wschodniej i Wschodniej. W najbliższej przyszłości skupimy się również na rozszerzeniu asortymetu. Produkty z nowej oferty będą kierowane do konsumentów bardziej wymagających, ceniących sobie przede wszystkim wysoką jakość. Będą to głównie produkty typu premium – zapowiada prezes Serzycka.
W I półroczu 2015 r. Wilbo terminowo spłaciło dwie raty układowe. 18 marca 2015 r. spółka uregulowała pierwszą ratę należności wobec wierzycieli do 30 tys. zł. Liczba spłaconych wierzycieli z tej grupy zawierała 185 pozycji i stanowiła kwotę 290,14 tys. zł. 19 czerwca 2015 r. została spłacona pierwsza tura wierzytelności w ramach drugiej grupy (powyżej 30 tys. zł). Liczba spłaconych wierzycieli z tej grupy zawierała 39 pozycji i stanowiła kwotę 455,75 tys. zł.
DHL i New York University Stern School of Business...
Bądź na bieżąco z wiadomościami z rynku FMCG
Zaprenumeruj bezpłatny newsletter Portalu Kupców Polskich
Bezpłatny newsletter, to przegląd najważniejszych wiadomości ukazujących się w Portalu Kupców Polskich
www.hurtidetal.pl. Subskrypcja bezpłatna!
Aby zamówić newsletter, wystarczy wpisać adres e-mail w polu poniżej.
Twój adres został dodany do naszego newslettera, dziękujemy!Podany adres email jest niepoprawny
Podając adres email wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (pokaż więcej)
podanych przeze mnie w powyższym formularzu w zakresie danych identyfikacyjnych i teleadresowych przez Wydawnictwo
Fischer Trading Group Spółka z o.o. dla celów promocji produktów i usług
oraz na dostarczanie mi informacji handlowej za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Jestem świadomy, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, a powyższą zgodę mogę w każdej chwili cofnąć w
całości lub w części. Więcej o sposobie przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci w związku z tym uprawnieniach czytaj w Regulaminie.
Pamiętaj, że w każdym momencie możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera.