Grupa Otmuchów publikuje wyniki finansowe za pierwsze półrocze 2015 r.
Czwartek, 27 sierpnia 2015
ZPC Otmuchów S.A., notowany na warszawskiej giełdzie producent słodyczy i słonych przekąsek, opublikował wyniki finansowe za pierwsze półrocze bieżącego roku. Przychody ze sprzedaży wyniosły 118,8 mln zł, a zysk netto 1,6 mln zł. Grupa Otmuchów wprowadza obecnie szereg inicjatyw oszczędnościowych, co w konsekwencji ma prowadzić do poprawy wyników finansowych w kolejnych kwartałach.
W pierwszym półroczu Grupa zanotowała 118,8 mln zł skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży. Wygenerowana EBITDA kształtowała się w pierwszych sześciu miesiącach br. na poziomie 8,0 mln zł, natomiast zysk netto wyniósł 1,6 mln zł.
- Wyniki za pierwszą połowę roku nie odpowiadają naszym ambicjom. Są one w dużej mierze efektem zmian w polityce zakupowej dyskontów. Pogłębiająca się w 2Q2015 dywersyfikacja dostawców oraz istotne zmniejszenie udziału produktów P&L w sprzedaży ogółem w tych sieciach i mniejsza liczba akcji in-out przyczyniły się do osiągnięcia słabszych od zakładanych wyników finansowych. Jednak nawet w tak trudnych warunkach Grupa Otmuchów potrafiła zanotować zysk netto, dodatni wynik EBITDA oraz pozytywne przepływy pieniężne. Istotnie obniżyliśmy również zadłużenie finansowe. Druga połowa roku jest dla nas tradycyjnie lepszym okresem. Rozpoczęliśmy także intensywne zmiany w obszarze sprzedaży dostosowujące nasz profil do nowej sytuacji rynkowej oraz uruchomiliśmy działania mające na celu obniżenie bazy kosztowej – powiedział Mariusz Popek, Prezes Zarządu ZPC Otmuchów S.A.
Po nieco słabszych wynikach w pierwszym kwartale 2015 r. Grupa zdecydowała się wprowadzić inicjatywy oszczędnościowe, które pozwolą obniżyć koszty prowadzenia działalności i lepiej dostosować się do nowej sytuacji. Oszczędności z tego tytułu mają sięgnąć kilku milionów złotych w perspektywie rocznej i pojawią się już w kolejnych kwartałach tego roku. Ponadto ważnym elementem poprawy wyników w kolejnych kwartałach powinny być nowe umowy pośrednictwa sprzedaży zawarte z ZPC Bałtyk oraz Teekanne.
Spadki sprzedaży Grupa stara się rekompensować poprzez rozbudowę portfolio produktów oferowanych obecnym klientom, pozyskiwanie nowych klientów krajowych oraz produkcję B2B (m.in. Danone, P&G). Bardzo ważnym z punktu widzenia Grupy jest także kontynuacja rozwoju na rynkach zagranicznych. W I połowie roku udział eksportu w całości sprzedaży wyniósł 16%, co oznacza wzrost o 2,3 pkt. proc. wobec stanu przed rokiem. Największy udział sprzedaży w pierwszym półroczu Grupa Otmuchów zanotowała na rynku czeskim, niemieckim oraz węgierskim. Największy przyrost obrotów z handlu zagranicznego Grupa osiągnęła na rynkach brytyjskim, belgijskim oraz włoskim.
Dalszy rozwój Grupy powinny zapewnić inwestycje rozwojowe planowane na kolejne lata, które obejmować będą modernizacje i zakup nowych linii technologicznych oraz wprowadzenie produktów, które z perspektywy Zarządu mogą wyróżnić się na tle rynku i branży.
DHL i New York University Stern School of Business...
Bądź na bieżąco z wiadomościami z rynku FMCG
Zaprenumeruj bezpłatny newsletter Portalu Kupców Polskich
Bezpłatny newsletter, to przegląd najważniejszych wiadomości ukazujących się w Portalu Kupców Polskich
www.hurtidetal.pl. Subskrypcja bezpłatna!
Aby zamówić newsletter, wystarczy wpisać adres e-mail w polu poniżej.
Twój adres został dodany do naszego newslettera, dziękujemy!Podany adres email jest niepoprawny
Podając adres email wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (pokaż więcej)
podanych przeze mnie w powyższym formularzu w zakresie danych identyfikacyjnych i teleadresowych przez Wydawnictwo
Fischer Trading Group Spółka z o.o. dla celów promocji produktów i usług
oraz na dostarczanie mi informacji handlowej za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Jestem świadomy, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, a powyższą zgodę mogę w każdej chwili cofnąć w
całości lub w części. Więcej o sposobie przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci w związku z tym uprawnieniach czytaj w Regulaminie.
Pamiętaj, że w każdym momencie możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera.